Wednesday, October 5, 2011

Hello dearies...gile oh malas betul nak update sekarang. Nampak tak update seminggu sekali je? Maklum la kan kalau dah saing-saing PM ni memang susah sikit nak luangkan masa. BAHAHA.Ok, semenjak dua menjak ni hati aku macam panasss je bila ade orang perli-perli belakang kan. Kenapa? Penakut kan main perli-perli je?BAHAHA.Kalau tak tahu cerita kau tutup je mulut kau .Sebenarnye ramai yang buat perangai taik macam ni tapi sorang perempuan ni memang BIKIN PANAS.At first aku cuba sabar tapi sebab kau dah beria sangat meh la aku dedahkan kebangkaian mulut kau..

Situasi 1
Pompuan tu  : Ayda, kau mengajar budak cacat eh?

Aku             : Tak baik la panggil budak cacat.

Pompuan tu : HAHAHA. Kau belajar bahasa isyarat la
(*siap buat gaya budak bisu.Memang real..sebab dia yang cacat.haha)

Aku: Tak la wei..Aku ajar budak down syndrome, autisma and blablabla.*malas cite panjang sebab budak bodoh cam die bukan paham pon.

Lepas aku cakap macam tu lagi bantai la die buat muke.Banyak lagi ayat-ayat die yang menyakitkan hati lepas tu tapi aku buat tak dengar je. Aku dengan kawan-kawan yang ambik Major Pendidikan Khas memang dah masak dengan perangai orang macam ni.Actually diorang tak tahu apa yang cikgu pendidikan khas buat.Main sedap judge ingat kitorang penjaga budak semata-mata. Aku nak cakap la kan, almost 3 tahun aku belajar bidang ni, tak ade sorang pon lecturer, tak de sorang pon cikgu yang panggil budak-budak pendidikan khas as BUDAK CACAT. Kitorang gunakan term yang lebih berhalus like 'kurang upaya'. Kitorang tak pernah explain kat parents like" anak puan ni lembab sikit". That is cruel. Tapi kitorang akan cakap " Perkembangan anak puan merosot sikit, maybe ada masalah ke kat rumah?".Begituu kekdahnye. Dan siapa kau yang nak judge ciptaan tuhan?Oh, lupe nak mention.Pompuan mulut bangkai ni bakal nurse, tapi kepala otak macam minah kilang.Padahal die mesti la belajar jugak term-term yang sesuai kan sebab children with disabilities ni banyak masalah kesihatan jugak.And as n nurse, she should know, right?








p/s : Ni entry aku type tahun lepas kot. Tapi aku tak publish sampai sekarang. Dah takde idea so aku publish je lah ye. 

No comments:

Post a Comment