Thursday, May 12, 2011

Setelah beberapa bulan.

Bukan. Saya tidak mengandung ye tuan-tuan dan puan-puan. Bukan beberapa bulan hamil yang dimaksudkan.  Tetapi saya telah beberapa bulan........SINGLE! Yeayyyy...Kenapa beberapa bulan? Kenapa tidak kau nyatakan duration yang sebenar? Kenapa? Kenapa? Sebab aku pon tak ingat tarikh sebenar aku menjanda. Kah3. Yang penting bulan 1 macam tu lah rasenye. Maksudnya dah dekat 4 bulan single. Dah habis edah..dah boleh carik lain. Yeayyy lagi. Jadi adakah kau berasa seronok? Jawapannya ialah YA! Saya berasa seronok. Mari kita lihat apakah faktor-faktor yang menyebabkan single itu lebih seronok.

1. Tak payah pujuk orang merajok. OoooEmmmmJAyyyyy...inilah yang paling heaven. Pakwe lame bukan lah seorang perajok sangat. Tapi adat la nak merajok seminggu 5 6 kali tu kan. Itu standard kan? Kan? Kan? Masalahnya aku memang tak suke pujuk orang. Aku boleh cakap baik-baik sekali je. Kalau tak jalan jugak aku pujuk pakai kaki. 

2. Tak payah buat laporan. Kalau dulu nak keluar sikit message "Abg, org nak keluar pergi tengok baju kat ampaian dah kering ke tak". Lagi 2 minit message lagi " Abg, 3/4 daripada baju yang dijemur dah kering" Begitulah kekdahnye..Melampau kan macam tu. Itu tipu lah. Aku tak buat sampai begitu sekali ye  u olsss..Tapi standard la couple nak buat apa-apa pon kene bagitau. Kalau tak mengalami masalah seperti no 1 diatas. 

3. Tak payah membahagikan masa. Biase kalau ade pakwe kite kene bahagikan masa untuk berkasih sayang kan. Contohnya sebelum tidur kene bergayut walaupun dalam hati dah mancarot2 " Bila kau nak berenti bebel ni! Esok kelas pukul 8 la syaitooonnn..." Yang ni aku selalu rase kalau bergaduh dengan pakwe lame sebelum tidur. Macam tiada hari esok untuk berdamai. Cewahhh...Eh, salah topik. Sepatutnye cakap pasal masa untuk berkasih sayang. Hik3.Ok, kalau ade pakwe kene korbankan masa sikit. Lepas balik kelas kene message sikit. Tidur pon lambat sikit. *Asik bagi contoh tidur je, maklumlah jenis tidur 20 jam sehari.Kalau tak message kang mengalami masalah seperti no 1 semula.

4. Tak stress sangat. Aku kan jenis perempuan yang ganas dan mafia. Keje asik nak melawan cakap je. Tak tau lah macam mane pakwe lame boleh bertahan 3 tahun. Hik3. Bila dah asik melawan mestilah timbul pergaduhan yang kecil. Tapi kalau dah nama Rohaidah Jamal..dia rasa tak style pergaduhan kecik-kecik ni. Kalau tak jerit-jerit maki hamun, baling handphone, mengamuk sampai budak bilik sebelah ingat aku histeria tak sah ye tuan-tuan dan puan-puan. Itu memang trade mark kalau bergaduh. Tapi sekarang..tidak lagi! Sebab dah single so aku tak de nak naik hantu kat sape-sape. Teeeheeee.... 

5. Tak payah asyik nak topap je. Ok, yang ini tipu. Lepas menjadi single makin banyak duit habis topap sebab selalu telefon mak. Mak mestilah tak pakai no U-pax. Jadi, menggunakan kredit yang banyak untuk bergayut dengan mak. Takpe, demi mak yang tercinta. * Padahal sebab dah takde orang nak topapkan. Hik3

6. Lebih independent. Kalau dulu susah sikit, penat sikit nak mengaduuuuu je kat abang kau tu." Org tension la. Banyak gile nyamuk kat sini". Lepas tu pakwe lame akan cakap " Takpe, nanti dah kahwin sekor nyamuk pon abg tak bagi gigit sayang".  Hak alaaa..geli betol dengan diri sendiri. Ok, bawak mengucap semua. Ambik turn ye nak sepak saya. Tolong beratur, tolong beratur. Aku pon tak faham hormon jenis apa yang merembes hingga aku menjadi sangat gerwwwwdiikkkkk ketika itu. Hak3.

Yang penting, being single is not bad at all. Aku belajar untuk sayang diri sendiri, lebih rapat dengan mak, lebih banyak masa dengan kawan-kawan dan yang penting much moreeeee tenang. *oh, juga lebih HOT u ollssss.. kahkahkah.




taken. taken. taken. SINGLE. taken.

No comments:

Post a Comment