Tuesday, August 3, 2010

hidup bukan lama sangat lah!

Berape lame kau rase jangka hayat manusia paling panjang?paling hot pon 120 tahun kot. tu pon ada lah 20% je manusia yang hidup lame cenggitu. kan betul..hidup ni tak lama. So, apa kata kita jadi baik. tak lama pon.dalam 60-70 tahun je.

Tak payah nak busuk-busuk hati. 
Kau busuk hati tengok orang senang buat apa? Kan Allah yang bagi dia senang. Dah dia usaha dia kaya lah. Kau kalau usaha pon Allah bagi kan. So, stop la gi main bomoh-bomoh ni. Baik kau main masak-masak tak pon kalau dah kahwin, gi la 'main-main'..hahahahaha. terima la nasihat dari aku yang tak kahwin lagi ni..tapi pahala jugak what????

Jaga adab
wahhh..ni pompuan yang tak tahu adab nak ajar ni...kalau cakap dengan mak ayah jangan nak tinggi suare. Kalau dah ade husband pon same tau.Yang belum kahwin hang jangan nak buat leyce naaaa...dengan pakwe bukan main lembut kan? Dengan mak sendirik kau hentak semacam je. Tengok macam aku, mak ke pakwe semua aku tinggi suare. Penyakit keturunan maaaaa...tapi mak aku tak kisah. Mak aku stok kalau cakap slow kena ulang 2 3 kali tau. Kire rahsia kami selalunya jiran pon tahu lah.hahaha.


Jaga aurat
Aku malas sikit nak cerita pasal aurat ni. Kang aku kena balik.hahaha..Tak pe..Nabi pon berdakwah kena tentang. hahaha..bajet la kau pompuan!!kalau pakai tudung pakai elok-elok..tutup dada!insyaallah..kalau tutup dada maka tertutuplah dara..hahahahahawauuuu..oh tuhan!pompuan ni nak bagi nasihat ke nak melucah...ekekekeke...ok, sekarang saya nak pergi buang semua shawl sebab tak menutup dada.hiihihihihi....oke, tipu!aku pakai shawl style labuh-labuh sikit eh? ke pakai je dulu shawl tu nanti da tua baru taubat sikit pakai tudung bukak 60 inci....aaa....larikkkkkkkk!

Banyakkan amal ibadah
sekarang ni bulan syaaban. Banyakkan puase sunat. Next week dah bulan ramadhan. Kena la rajin-rajin mengaji, sembahyang sunat bagai kan. Ramadhan tahun depan belum tentu kita sempat ke tak . So, rebut peluang orait.Peringatan untuk aku jugak ni. Adoyaiiii..tiap-tiap tahun niat nak sembahyang tarawikh kat surau TETAPI Ustaz Fuad baca satu rakaat satu muka surat Al-Quran woooooo..hahahaha..PELEMPANG!!!!!Ustaz Fuad pulak yang bersalah!kui3...

Dah lah..malas nak cite banyak. Kau nak buat jahat jugak nak buat macam mana. Kubur lain-lain!hahahaha..tapi sape yang jahat sangat tu jangan sibuk nak kebumi sebelah aku. kang memekak je aku dengar korang terjerit-jerit. Aku dah nasihat tak nak ikut..ekekekekeke.... Assalammualaikum = )

2 comments:

  1. hihihih...mcm ku phm je ko ckp sal sape ni...hihihi

    ReplyDelete
  2. haaa??aku pon tak phm..ape yg ko phm?

    ReplyDelete