Thursday, August 5, 2010

saya memerlukan wanita itu!

Aku memang anak tak guna.Bile badan tengah penat, otak sempit dengan bermacam masalah dan penat melayan karenah masing-masing yang tak sudah, barulah aku teringat mak.Mak, orang penat la duduk sini. Penat nak habiskan 3 tahun lagi. rasa dah sangat benci, meluat dan hampir muntah hijau mungkin. Penat..penat..penat..apa yang aku buat pon aku tak tahu. yang aku tahu aku nak mak aku sekarang.Mak, orang nak packing barang lah. Esok orang naik bas pukul 3 dari MC sampai Serdang.OH!sebut pasal Serdang,aku nak cerita..aku memang selalu berhenti kat Serdang sebab kalau stop kat Pudu Angah malas nak ambik. dah Serdang dekat dengan Putrajaya kan...so, pada satu petang yang hening aku suruh lah pak cik bas stop kat Serdang. Aku turun bas dengan bergaya.Waktu tu first time pakai shawl. Rase macam pergh-memang-stylo-abes lah.Tanpa sebarang khabar, dunia terasa kelam, alam seakan berputar sambil orang sekeliling menjerit, WANG BESAR!WANG BESAR! dan aku terjelepok di hadapan kedai yang berderet. Dey, kau pernah berhenti kat hentian Serdang tak? Kau boleh imagine bagaimana suasana ramai orang yang memandang perempuan cantik yang stylo habis terjelepok jatuh bagai bulan jatuh ke riba? OH SHIT!Rasa macam jahanam sangat. Nasib baik ada sorang mamat yang muke memang PEEEGGIIIII la datang tolong. Siap belikan aku air mineral dan ajar aku mengucap bagai. Sebab aku dah malu sangat die offer aku nak hantar balik rumah. Aku laju je la angguk. Tak mampu dah aku nak duduk lama kat situ bhai. Aku menonong je ikut mamat tu pergi kat kereta dia. PERGHHH!!memang pegggiii...dah lah kacak, bawak pulak LANCER. Aku da bingung...tak kan lah takdir hidup aku terlalu indah kan...aku mantain macho je la. Malas nak tunjuk muke orang miskin sangat, so bajet2 cool suda...time to memang nervous gile kot...mamat tu pon cakap style gentle je..."memang BATAL la nak kahwin ngan Adlan", bisik hati jahatku. tiba-tiba....PELEMPANG!!!!.....
Cerita yang sahih sampai aku jatuh terjelepok je. Yang lain tipu oke. Dah-dah..pegi lap air mata tu. kena tipu sikit nak nangis. Yang penting tajuk tak de kena mengena dengan entry. i LOOOIIKKKEEEE...

No comments:

Post a Comment