Tuesday, August 16, 2011

Betul ke aku anak kandung abah?

Kalau betul kenapa aku tak mewarisi waima 0.00001% darah seni abah? Kenapa? Kenapa?Mula-mula aku syak abah dah turunkan darah seni kepada adik-beradik terdahulu. Tapi budak 4 orang kat atas aku tu pon tak power jugak bab seni. Seni lukis mahupun seni suara. Batal semuanya! Semester ni aku kena ambik subjek Seni Dalam Pendidikan. Arghhhh,,ini sangat stress. Lukisan yang aku buat semua hudoh sepang belaka!Balik rumah hari tu aku cerita kat abah masalah aku ni tapi no response! Kan aku dah cakap, abah aku memang macam Cikgu Jamil lecturer Seni Dalam Pendidikan tu. Jenis orang cakap tak response. Mencik!

Bagi aku abah memang power bab seni. Bagi aku lah kan. Dah nama pon abah aku, aku sentiasa rasa beliau power walaupun beliau sering buat lawak tak jadi. Kah3.Tak de kene mengena. Rumah aku 100% made by his hand ok. Kecuali wiring jelah abah tak boleh buat. Tapi dari hall sampai lah toilet semua abah yang buat menggunakan tangannya seorang. Tiada bantuan talian hayat langsung. Good job abah!

Bukan motor atau rumah jiran yang aku cuba sampaikan. Tiang tu, tiang!

ni close-up tiang tu. Abah aku ukir-ukir konon macam kayu lah. 


Yang ni pulak abah lukis tiang dalam rumah.
tapi sebenarnya....
Lukisan tiang ni adalah scary. anak sedara aku siap takut waktu mula-mula siap.

Yang ni lukisan kat tempat tengok TV. Sebelum lukisan ni, abah lukis pemandangan macam ribut-ribut gitu. Ni baru lukis balik yang lain. Naisss.

Abah also tampal batu-batu sungai kat dinding. Kalau tak silap aku selalu gak berlaga dahi kat sini waktu kecik dulu.

Sekarang kau cerita mana tumpahnya kuah? Ni kes menu ayam penyet aku syak. Takde kuah so takde lah tumpah.Sebel! Aku malas nak letak hasil seni aku. Kang meremang jin dalam badan. huehuehue.





No comments:

Post a Comment