Saturday, July 2, 2011

Nah! Ambek muke busuk gile.

Sebenarnya aku ni anak yang mendengar kata. *Ape masalah dia ni, ayat pertama dah nak membajet?. Aku nampak macam suka melawan cakap mak bapak. Tapi korang tak tahu setiap kali mak aku cakap atau nasihat sesuatu, benda tu akan terpahat dalam hati sanubariku walaupun mulut puaka ini mengeluarkan kata-kata berbentuk bantahan. Hah! Macam tu kaedahnye. Maksudnya, walaupun aku akan melawan cakap mak aku tapi at the end aku akan ikut jugak cakap mak. Comel betul perangai aku. Kah3.
Waktu cuti hari tu, sepupu aku bertunang. Die jarang make-up ok. Selalu tengok die simple je tapi die memang cantik pon. So, on her engagement day, die mestilah make up sikit-sikit kan. Tak panggil MUA pon. Adik die je make up kan. Tapi, sangat cantik uolssss. Berseri-seri!

Gambar tak clear sangat lah. Nampak macam biase je tapi sebenarnya cantik oh.
Aku pon teruja lah tengok perubahan die after make up. Terus XOXO dengan mak.Dasar kepoh.

Aku : Mak, cantiklah Kak Iwa kan? 
Mak: Haah. Berseri kan.
AKu : Padahal make up sendirik je.
Mak: Sebab die jarang make up. Dah, lepas ni awak tak payah make up sangat. Nanti dah tak berseri.

Aku kan taat. Mak cakap jangan make up sangat. Terus tak make up langsung. Kagum tak kagum. Padahal muke aku tak make up memang scary. Kau bayang lah kalau make up pon scary tak make up memang scarier ever after lah gua cakap. Memang selenga + toya + busuk gile muke pergi kelas. Kalau dulu sakan dengan eye liner, blusher bagai sekarang tidak lagi.Berikut adalah langkah-langkah aku dalam menghasilkan wajah busuk :,

1. Cuci muka dengan Safi Balqis Perfect 10.
2. Tepek toner Safi Balqis perfect 10.
3. Moisturiser Simple.
4. Fair & Lovely Anti-Mark Krim.
5. Sun block Tia Amelia.
6. Bedak baby Johnson & Johnson.

Dasar pemalas. Lip balm pon tak pakai. Dah kate anak taat kan. 

Hai, saya busuk.



Ajak kawan-kawan untuk busuk bersama.


Aku takdelah kaki make up mane pon sebelum ni. Tapi eye liner dengan lip balm tu tak boleh tinggal lah. Sekarang semua dah malas pakai. Ringan sikit muke. Dengan harapan ilmu cepat masuk tak payah nak melalui tapisan-tapisan make up. Make sense tak? Kah3. 

P/S : Semester ni malam pon ade kelas. Jumaat kelas sampai pukul 2.30. Tak aci betul belajar kat tempat perempuan semua ni. Puiiii! Killing me softly ok....














2 comments:

  1. da leceh nak balik kampung..cam mane??
    nampaknya sem ni takde hari utk kampung
    huaaaaaaaaaaaaaaa
    rindu makkkkkkk!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Kene pandai-pandai ejas jadual ah.

    ReplyDelete